Utasok légörvényben: ha elmúlik a járványhelyzet, az árak is elszállnak
Ki a terminálról kilépsz, hagyj fel minden reménnyel! Varga G. Gábor repülési szakújságíró szerint nem 10 ezer méter felett van a gond az idei utazásoknál, hanem tengerszinten.
Ki a terminálról kilépsz, hagyj fel minden reménnyel! Varga G. Gábor repülési szakújságíró szerint nem 10 ezer méter felett van a gond az idei utazásoknál, hanem tengerszinten.
A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései.
Hat cég jelezte, hogy újraindítaná a járatait.
A C-295-ös szerdáig Budapesten marad.
Napra pontosan 70 évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg Budapest nemzetközi repülőterét. Az elmúlt hét évtizedben utasok százmilliói és repülőgépek milliói fordultak meg a ferihegyi futópályákon és terminálépületekben.
A Budapest Airport nem tudja fenntartani a 16-17 millió fős utasszámhoz mért dolgozói létszámot.
2019 áprilisában átlagosan 44 ezer utas fordult meg a repülőtéren naponta, ez a szám most 275.
Tavaly március végéhez képest több mint 45 ezer napi utast vesztett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a koronavírus gazdasági hatásai miatt.
A rakománya – a kormány által rendelt egészségügyi védőfelszerelés – Sanghajból érkezett.
A ferihegyi repülőtér üzemeltetője állítja: a forgalomcsökkenés és a kiesett bevételek okozta jelentős anyagi veszteség ellenére is fenn tudja tartani a biztonságos működést, biztosítani tudja a forgalom újraindítását.
Svájci és németországi állásaikat egyik pillanatról a másikra elvesztő felszolgálókkal, kint élő szeretteiktől bizonytalan időre búcsúzó szülőkkel, barátokkal indult hétfőn este Budapestre a magyar határok lezárása előtti utolsó repülőgép Bázelből. A repülőre csak magyar állampolgárok szállhattak fel, külföldinek még magyar tartózkodási engedély sem volt elég ehhez. A szinte pontosan a határzár életbe lépésekor landolt Wizzair-gép utasait rendőrök fogadták Ferihegyen, de csak rápillantottak az iratokra, és feltettek egy kérdést. A reptéri hőmérés ezúttal elmaradt.
Egyre több ország zárja le a határait. Budapesten szinte már meg is szűnt a turizmus, ami nagyon sok szolgáltatót súlyosan érint. A vidéki, belföldi utazásokban még bíznak a szakemberek, hogy a járvány végeztével a szektor mentsvára lehet.
Nem zár be a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, továbbra is indít és fogad járatokat, de az országba útlevél-ellenőrzés után csak magyarok léphetnek be, és csak a 2B Terminál fogad járatokat – közölte a Budapest Airport.
Áprilisban legfeljebb öt gép fordult meg a repülőtéren naponta.
A Wizz Air és a KLM a múlt héten jelentette be, hogy május elejétől újraindít néhány járatot azok közül, amelyeket korábban a koronavírus-járvány miatt ideiglenesen leállított.
Ennek ellenére is stabil helyzetben vannak, és még egy a vártnál hosszabb visszaesést is átvészelnének, nyilatkozta Rolf Schnitzler. Az ígért bérfejlesztéseket is végrehajtották, még ha a leépítéseket nem is tudják elkerülni.
A debreceni bázis újraindulása viszont csak júniusban várható.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér továbbra is fogad és indít légi teheráru-szállító járatokat.
Még az automata szenzoros gépeknek is néhány óra alatt lába kél a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.